duminică, 9 noiembrie 2008

renovare

e uimitor cate lucruri inutile si nefolositoare aduna oamenii.in ultima saptamana am fost acasa..in orasul ala mic si plini de babe si mosi rai si intriganti..asta e alta poveste.m-am dus acasa sa renovez,sa schimb atmosfera casei in care am crescut.de la geamuri,usi,gresie,faianta,var,mobila etc.mi-a luat doua zile intregi doar sa sortez lucrurile bune de cele rele.ce merita pastrat si ce aruncat..in sifonierele mamei am gasit bijuterii,perle lungi albe si stralucitoare,un binoclu,un aparat foarte vechi si mare de forografiat,incaltari de-ale soramii cu talpa si tocul atat de inalte si atat de comode in acelasi timp(mi se parea ireal ca pot merge pe tocuri de 12 14 cm fara sa ma ia ameteala si sa ma clatin si mai erau si comode)o curea ruseasca lata cusuta cu bilute colorate si sclipicioase,material de facut o rochie incredibil de frumoasa,trusa de scule...ceea ce e o treaba interesanta tinand cont de faptul ca in acea casa nu a existat un tata.am mai gasit multe plapumi dinalea mari si groase,prietenoase si calduroase,in total 114 kilograme de naftalina dispusa in fiecare sertar si dulap,redresor de masina..nu stiu de unde stiu ca e redresor dar stiu sigur ca asa se numeste,114 seturi de pat noi noute si 114 vechi desperecheate,114 seturi de farfurii,platouri si tacamuri(114 e o cifra aproximativa imprumutata de la fedaykinn atunci cand nu am o cifra exacta folosesc 114le imprumutat de la el)am mai descoperit 114 ghivece de flori goale si 114 pline cu flori,114 familii de paianjeni..acolo nu a mai stat nimeni de 4 5 ani.
m-am simtit ca si cum as fi descoperit o comoara si am aflat multe lucruri pe care nu le stiam despre mama.mama colectioneaza.colectioneaza orice..bun,rau,folositor sau nu ea colectioneaza:tablouri,farfurii de agatat pe perete,obiecte de decor,icoane,poze,felicitari,vederi,scule de tot felu vechi si ruginite sau noi,114 lucruri dragute si fara rost.
in ziua 3 dupa ce am pus toate colectiile mamei la loc sigur sau gunoi,dupa caz,am inceput mutatul si aruncatul mobilei,dupa caz.sifonier enorm cu rafturi care stau sa cada,lada dinaia veche in care se tin plapumile etc etc etc...multe lucruri aruncate de mine au facut niste oameni fericiti.
urmeaza inca o saptamana de praf,var,termopane,usi,gresie si faianta..unii ar zice acum incepe greul..le dau dreptate.
saptamana viitoare pe la sfarsit sper sa termin.o sa iasa tare frumos.toate noi si aranjate...dar stiu de pe acum ca nu va mai avea niciodata acelasi farmec,acelasi miros si aceeasi senzatie de..casa..locul in care m-am format,am crescut,am citit si am invatat atatea..ehh om vedea..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu